DiSAC – Digital Signal Analog Controlled

Keď je reč o audio systémoch v automobiloch a spôsoboch, ako ovládať ich hlasitosť, existujú v zásade dve možnosti:

Hlasitosť sa mení na zdroji signálu (napr. autorádio/hlavná jednotka)

Ide o najčastejší spôsob, ktorý je však problematický, ak zvuku stojí v ceste digitálny signálový procesor. Plné rozlíšenie DSP možno využiť iba vtedy, keď je hlasitosť zdroja nastavená na maximum. V opačnom prípade sa zvuk môže čiastočne "strácať" – pri veľmi nízkych úrovniach hlasitosti zvuk postráda presnosť. K týmto stratám však môže dôjsť aj vtedy, ak medzi hlavnú jednotku a zosilňovač nestojí žiadny DSP procesor, pretože väčšina dnešných autorádií zahŕňa funkciu digitálneho ovládania hlasitosti, ktorá pri nízkych úrovniach hlasitosti tiež negatívne ovplyvňuje čítanie signálu.

Obrázok

Hlasitosť sa nastavuje v digitálnom signálovom procesore (DSP)

V tomto prípade zdroj signálu dodáva signál v plnom rozsahu, aby DSP v jeho ceste mohol pracovať za čo najlepších podmienok bez najmenších strát, napr. počas AD konverzie. Diaľkový ovládač pripojený k DSP bude zodpovedný za nastavenie hlasitosti vo vnútri signálového procesora v digitálnej doméne, ale aj to môže mať mierne negatívny dopad na kvalitu zvuku.

Obrázok

Opýtajte sa nás

Povinné pole
Povinné pole

Odoslaním súhlasíte so zásadami spracovania osobných údajov.

Vaša správa bola úspešne odoslaná.
Vyplňte všetky povinné polia.