Keď je reč o audio systémoch v automobiloch a spôsoboch, ako ovládať ich hlasitosť, existujú v zásade dve možnosti:
Hlasitosť sa mení na zdroji signálu (napr. autorádio/hlavná jednotka)
Ide o najčastejší spôsob, ktorý je však problematický, ak zvuku stojí v ceste digitálny signálový procesor. Plné rozlíšenie DSP možno využiť iba vtedy, keď je hlasitosť zdroja nastavená na maximum. V opačnom prípade sa zvuk môže čiastočne "strácať" – pri veľmi nízkych úrovniach hlasitosti zvuk postráda presnosť. K týmto stratám však môže dôjsť aj vtedy, ak medzi hlavnú jednotku a zosilňovač nestojí žiadny DSP procesor, pretože väčšina dnešných autorádií zahŕňa funkciu digitálneho ovládania hlasitosti, ktorá pri nízkych úrovniach hlasitosti tiež negatívne ovplyvňuje čítanie signálu.
Hlasitosť sa nastavuje v digitálnom signálovom procesore (DSP)
V tomto prípade zdroj signálu dodáva signál v plnom rozsahu, aby DSP v jeho ceste mohol pracovať za čo najlepších podmienok bez najmenších strát, napr. počas AD konverzie. Diaľkový ovládač pripojený k DSP bude zodpovedný za nastavenie hlasitosti vo vnútri signálového procesora v digitálnej doméne, ale aj to môže mať mierne negatívny dopad na kvalitu zvuku.
Opýtajte sa nás
Odoslaním súhlasíte so zásadami spracovania osobných údajov.