BALÍČEK ODHLUČNENIA PREMIUM PLUS

Náš balíček Premium+ je v podstate Premium na steroidoch – obsahuje to najlepšie, čo z hľadiska odhlučnenia vozidla ponúkame, a ešte niečo navyše. Je určený pre tých naozaj najnáročnejších zákazníkov – ak to s tlmením hluku v interiéri svojho vozidla myslíte naozaj smrteľne vážne a máte záujem len o tie najnáročnejšie a najpokročilejšie riešenia, balíček Premium+ je pre vás ako stvorený.

2din cz - FOTO BLOG (6)_1

Okrem všetkých oblastí zahrnutých v balíčkoch Ekonom až po Premium (odhlučnenie podlahy, kufra, všetkých dverí, piatych dverí a strechy) sa v rámci balíčka Standard+ zameriame ešte na odhlučnenie predných a zadných podbehov, medzimotorového priestoru, kapoty a úpravy tesnenia gúm. Vďaka tomuto kroku je odhlučnenie vozidla kompletné a funguje ako účinný celok bez akýchkoľvek kompromisov. Naša firma sa už roky riadi jednoduchou filozofiou – nikde nepoužívame tenké odhlučňovacie materiály, čo je známy neduh automobiliek a iných firiem na trhu. S nami máte vždy istotu, že svoju prácu urobíme tak, aby ste boli maximálne spokojní.

Ošetrenie všetkých kritických častí vozidla, s ktorými sa v rôznej miere môžete stretnúť aj pri lacnejších odhlučňovacích balíčkoch z našej ponuky, je tu doplnené o odhlučnenie predných a zadných podbehov a medzimotorového priestoru vrátane kapoty. Okrem toho sa tu zameriavame ešte na úpravu tesnení gúm. Vaše auto bude pôsobiť oveľa stabilnejšie, zrazu budete mať pocit, akoby ste jazdili autom, ktoré je o niekoľko tried vyššie. Celková hmotnosť materiálov použitých v rámci balíčka Premium+ predstavuje zhruba 95 kg. Časová náročnosť inštalácie balíčka Premium+ je zo všetkých ponúkaných balíčkov, samozrejme, najvyššia.

 

Odhlučnenie kapoty

Kapota motora je veľký prvok, ktorý pri chode agregátu výrazne rezonuje. Pri dieselových motoroch je situácia výrazne horšia ako pri benzínových – kapota sa za jazdy rozrezonuje a začne vytvárať nežiaduci hluk, ktorý len zosilňuje hluk od motora ako takého. Automobilky dnes, bohužiaľ, šetria, na čom sa dá, a tieto „odtučňovacie kúry“ sa spravidla týkajú aj čelného skla, ktoré je v novších autách tenšie ako v tých starších. To znamená len jedno – väčšiu priepustnosť hluku od motora, ktorý sa nachádza v prednej časti auta. Odhlučnenie kapoty vedie k stlmeniu hluku vychádzajúceho od motoru von, a teda k redukcii miery hluku prepusteného cez čelné sklo.

 kapota_gold_antivibracni

Odhlučnenie kapoty robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm na maximálne zamedzenie rezonanciám kapoty, aplikuje sa na plech medzi výstuhu.
  • 2. vrstva – termoakustický materiál StP Aeroflex Neoprene 10 s hrúbkou 10 mm na zachytenie akustického hluku od motoru a udržiavanie teploty motorového priestoru v chladnom počasí, aplikuje sa na originálny odhlučňovací kryt motora alebo na StP Black Gold.
  • 3. vrstva – StP Heatshield (L alebo XL), voliteľné odhlučnenie pre náročných, univerzálny kryt, ktorý sa pokladá na samotný motorový priestor.

 

Odhlučnenie podlahy

Odhlučnenie podlahy dokáže zamedziť tomu najotravnejšiemu hluku, s ktorým sa vo vozidle môžeme stretnúť. Naši zákazníci z radov majiteľov vozidiel strednej triedy si najviac sťažujú na hluk od kolies, ktorý cez nepríjemné vibrácie vytvára v interiéri často až neznesiteľné podmienky, a to hlavne pri jazdách na dlhé vzdialenosti.

 podlaha_origo

Ak však správne (podľa nášho postupu) odhlučníme podlahu, stlmí sa hluk vo vyšších rýchlostiach a v mestskej premávke sa potlačia nepríjemné vibrácie. To všetko vďaka odhlučneniu a spevneniu veľkej plochy, ktorú tvorí namáhaná spodná časť vozidla. Auto bude po takomto zásahu oveľa stabilnejšie a aj príjemnejšie na priecestiach, kockách a pod.

 podlaha_protihlukovy

Odhlučnenie podlahy robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Blackblack Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na dno podlahy a zadné podsedáky. Slúži na celkové spevnenie podlahy.
  • 2. a 3. vrstva – protihlukový a akustický materiál CTK Multimat Pro (5,5 mm) alebo CTK Multimat Evo (7,5 mm), lepí sa priamo na odmastenú fóliu StP Black Gold. Skladá sa z dvoch vrstiev, pôsobí akusticky a protihlukovo.

 

Odhlučnenie kufra

Odhlučnenie kufra je veľmi dôležitý zásah, ktorý vedie k potlačeniu hluku zo zadnej časti auta. Tento krok vedie k výraznému potlačeniu hluku hlavne pri vozidlách typu kombi alebo hatchbackoch, pri klasických sedanoch alebo liftbackoch je výsledný efekt menej citeľný. Odhlučnenie kufra sa robí v niekoľkých vrstvách a používa sa pri ňom niekoľko druhov materiálov.

 kufr_antivibracni

Pri hluku, ktorý pochádza z kufra, ide ako o aerodynamický hluk vznikajúci hlavne pri vyšších rýchlostiach, tak aj o hluk prichádzajúci zo spodnej časti vozidla, teda od vozovky. Ďalšími pôvodcami hluku sú aj podbehy, ktoré sú najväčším kameňom úrazu hlavne pri vyšších rýchlostiach – pri rýchlej jazde preniká do interiéru viac hluku od kolies a šíri sa do prednej časti auta. Okrem odhlučnenia kritických častí pri práci izolujeme aj samotné plasty, a to špeciálnou páskou, aby sa za jazdy nevytvárali zbytočné rezonancie plastu o plech.

 kufr_podbeh_akusticky2

Odhlučnenie kufra robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na dno kufra a zamedzuje vibráciám. Prípadne možno použiť aj hrubší (ale drahší) materiál StP Bomb Aero.
  • 2. a 3. vrstva – protihlukový a akustický materiál CTK Multimat Pro (5,5 mm) alebo CTK Multimat Evo (7,5 mm), lepí sa priamo na StP Black Gold. Skladá sa z dvoch vrstiev, pôsobí ako akusticky, tak protihlukovo. Aplikuje sa na dno – spodnú časť kufra.
  • 2. vrstva – akustický materiál StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm, lepí sa na podbehy ako druhá vrstva. Môžeme využiť aj skvelú priľnavosť a výbornú účinnosť CTK Multimat Pro (5,5 mm) alebo CTK Multimat Evo (7,5 mm) a namiesto Biplast 10 aplikovať CTK Multimat.

 

Odhlučnenie piatych dverí

Pri odhlučnení piatych dverí vozidla zamedzujeme prieniku hluku vznikajúceho ako následok aerodynamiky v zadnej časti auta. Najvhodnejšie je teda v prípade vozidiel typu kombi, ktoré majú väčší odpor vzduchu než napr. sedany. Aj z tohto dôvodu je odhlučnenie piatych dverí efektívne najmä pri vyšších rýchlostiach. Vďaka odhlučneniu veka kufra zamedzíme aj prípadným rezonanciám plastových častí, ktoré by mohli drnčať pri počúvaní hudby, hlavne ak je súčasťou výbavy auta subwoofer.

 plast_pate_dvere_akustika

Odhlučnenie piatych dverí robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, hrá tu rolu základného odhlučnenia, slúži na spevnenie plechu. Aplikuje sa na plech piatych dverí.
  • 2. vrstva – špeciálny akustický materiál StP Aeroflex Neoprene 10, slúži ako akustická bariéra na pohltenie vzniknutého hluku, lepí sa priamo na StP Black Gold.
  • Akustická pena StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm – lepí sa na plastový kryt piatych dverí, pohlcuje akustický hluk prenikajúci zo zadnej časti auta. Okraje plastového krytu piatych dverí ošetríme textilnou páskou proti vŕzganiu StP Madeline.

 

Odhlučnenie dverí

Určite to poznáte – jazda rušnými mestskými ulicami môže byť vplyvom hluku od ostatných automobilov, sirén a iných faktorov dopravy často až neznesiteľná. Hluk v interiéri je niekedy naozaj veľký a je potrebné ho riadne potlačiť – riešením je naša štvorvrstvová metóda, ktorá sa sústreďuje práve na tento typ hluku a okrem toho vedia aj k zlepšeniu akustického prejavu reproduktorovej zostavy vo vozidle. Dvere auta sa spevnia, basová zložka získa na hustote a v neposlednom rade sa zamedzí najčastejšiemu problému, a to rezonanciám dverí pri vyšších hlasitostiach počúvania hudby.

 dvere_vnitrni_antivibracni_a_akustika

Odhlučnenie dverí robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na vonkajšie dvere tak, aby neprekrýval výstuhy.
  • 2. vrstva – protihlukový materiál CTK Multimat Pro s hrúbkou 5,5 mm, lepí sa priamo na už nalepený na StP Black Gold, ide o sendvičový materiál.
  • 3. vrstva – antivibračný materiál StP Black Silver s hrúbkou 1,8 až 2,3 mm – lepí sa na vnútorný plech.
  • 4. vrstva – akustická pena StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm – lepí sa na tapacírung, posledná fáza ochrany pred prienikom hluku.

 

Odhlučnenie strechy

Väčšina ľudí podlieha mylnej predstave, že odhlučnenie stropu vedie len k obmedzeniu hluku vytváraného dažďom alebo menšími krúpami. Tieto faktory sú však len zlomkom toho, čo možno poriadnym odhlučnením strechy dosiahnuť. Pomocou našej metódy odhlučnenia strechy auta možno dosiahnuť nielen vyššie uvedené zmeny pri daždi alebo krúpach, keď je menšia pravdepodobnosť poškodenia strechy zvonku krupobitím, ale aj zamedzenie nepríjemným rezonanciám.

 strop_origo

Všeobecne tu platí pravidlo, že čím väčšia plocha strechy, tým väčší je hluk pri využívaní vozidla na ceste. Vzhľadom na to, že strecha vozidla má mimoriadne malú hrúbku a niekedy je pomerne veľká (obzvlášť pri dodávkach a kombíkoch), dochádza pri jazde nielen na diaľnici k vzniku určitých nepríjemných frekvencií. Nie je pritom vždy jasné, že za týmito pazvukmi stojí práve strecha. Aplikácia jednotlivých vrstiev odhlučňovacích materiálov vedie nielen k jej spevneniu a odhlučneniu, ale zabraňuje aj šíreniu akustického hluku v aute. V prípade voľby termoakustického materiálu je navyše jednoduchšie udržať v aute nastavenú teplotu.

 strop_akusticky

Odhlučnenie strechy auta robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa len na rovnú plochu strechy, nie na výstuhy.
  • 2. vrstva – akustický materiál StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm, lepí sa priamo na už nalepený na StP Black Gold, pohlcuje frekvencie už vzniknutého hluku.
  • Alternatívna 2. vrstva – termoakustická pena StP Aeroflex Neoprene 10       s hrúbkou10 mm – možná náhrada za StP Biplast 10.

 

Odhlučnenie medzimotora

Odhlučnenie medzimotorového priestoru alebo torpéda je jednou z niekoľkých možnosti potlačenia hluku od samotného motora, a to ako pri diesloch, tak pri benzínových agregátoch. Ak chcete maximálne potlačiť hluk vychádzajúci od motora, bude nevyhnutné odhlučniť nielen torpédo, ale aj ďalšie časti auta.

POZOR! V niektorých vozidlách nemožno torpédo rozobrať a medzimotor tak nemožno odhlučniť. V drvivej väčšine prípadov to však možné je.

 prvni_vrstva_mezimotor

Pri poriadnom odhlučnení medzimotorového priestoru nachádzajúceho sa pod čelným sklom, je vo vozidlách s dieselovými agregátmi potlačený nepríjemný kmitočet chodu, ktorý preniká do vozidla cez medzimotorovú priehradku. V prípade benzínových motorov pri naštartovanom aute agregát nie je až tak počuť, ale aj tu preniká do vozidla nepríjemný hluk, a to hlavne pri vyšších otáčkach.

Odhlučnenie medzimotorového priestoru robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

 

Odhlučnenie predných podbehov

Ak máte vo svojom aute možnosť odhlučniť podbehy, platí jednoduché pravidlo – túto možnosť je dobré využiť. Ich izolácia totiž vedie k potlačeniu hluku prenikajúceho od vozovky. Dnes sa podbehy väčšinou vyrábajú z plastu a spravidla nemajú žiadnu vlastnú izoláciu, a ak aj áno, ide o veľmi malý kus akustickej peny alebo vankúšika. Antivibračné odhlučnenie predných podbehov z výroby je, bohužiaľ, neexistujúci koncept, automobilky to skrátka nerobia a na kovových častiach podbehov nie je vôbec žiadna hmota.

 podbeh_protihluk

Odhlučnenie predných podbehov robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

 

Odhlučnenie zadných podbehov

Na rozdiel od predných podbehov sú zadné podbehy čiastočne súčasťou kufra ako takého, v dôsledku čoho sa hluk od zadnej nápravy o to jednoduchšie dostáva za jazdy do interiéru. Aby sme zamedzili prieniku hluku zo zadnej časti auta (kufra), je nutné ako prvý odhlučniť kufor a až potom sa vrhnúť na samotné podbehy. Hluk je tu generovaný nielen od vozovky vo vyšších rýchlostiach, ale okrem toho z dôvodu uloženia tlmičov prakticky v interiéri auta tu musíme počítať aj s hlukom, ktorý sa vytvára pri nárazoch v menších rýchlostiach, napr. v meste, pri jazde cez priecestia, kocky alebo iné nerovnosti.

 zadni_plast_protihlukova_vrstva

Odhlučnenie zadných podbehov robíme pomocou nasledujúcich tlmiacich materiálov:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na kov, účinne tlmí vibrácie. Možno ho nahradiť materiálom StP Bomb Aero (4,2 mm).
  • 2. vrstva – akustický, vodoodolný materiál StP Aeroflex Neoprene 3. Pozor, pred jeho aplikáciou je nevyhnutné poriadne odmastiť hliníkovú vrstvu Black Goldu. Ak je zadný kryt podbehu látkový, možno aplikovať CTK Multimat Pro (5,5 mm) namiesto StP Aeroflex Neoprene 3. 
  • CTK Multimat Pro (5,5 mm) – lepí sa na plastový (zadný plastový kryt podbehov majú väčšinou vozidlá nižšej triedy) kryt podbehu, je dvojvrstvový, odolný proti vode a olejom.

 

Cena balíčka odhlučnenia Premium+

Ak budeme odhlučňovať štandardné vozidlo nižšej alebo strednej triedy, napr. Škodu Fabia III alebo VW Polo a podobne veľké auta, cena balíčka PREMIUM+ začína na 59 990 €. Táto cena zahŕňa materiál, prácu technikov a, samozrejme, aj DPH.

Ak chcete odhlučnenie svojho auta zveriť do rúk skutočných profesionálov, radi sa vás ujmú technici v našej dielni v Prahe. Stačí napísať na info@2din.sk alebo zavolať na číslo  +421 903 116 053.

 

Prečo práve značka StP (Standartplast)

Odhlučňovacie materiály značky Standartplast používame už dlhé roky a naši technici ručia za ich kvalitu. Koniec-koncov ide o najpopulárnejšieho výrobcu týchto materiálov na svete, čo nie je len tak. Vývojári z StP začali vyvíjať a vyrábať tlmiace materiály už na začiatku 90. rokov, a preto dnes už po takmer 30 rokoch veľmi dobre vedia, čo si kvalitné a účinné odhlučnení vozidla vyžaduje. Rovnako sa povedomie o značke rýchlo rozšírilo medzi tými, ktorí sa o tlmenie hluku zaujímajú hoci len okrajovo. Značka Standartplast vyniká tým, že má ako jediná na svete niekoľko závodov na výrobu rôznych materiálov, ako aj vlastné laboratóriá, v ktorých svoje materiály nielen vyvíja, ale aj dôkladne testuje. Samozrejmosťou je tu početná zbierka certifikácií týkajúca sa kvality a splnenia najrôznejších európskych noriem, vďaka čomu môže StP vyvážať svoje špičkové materiály nielen do EÚ, ale aj do zvyšku sveta.

 

Kvalita výrobkov a spokojnosť zákazníkov vedie k tomu, že značka StP má na globálnom trhu takmer monopolné postavenie – vyrába nielen tlmiace materiály pre vozidlá, ale aj pre priemyselné stroje, lietadlá alebo na odhlučnenie bytov. Nielen z tohto dôvodu sa o ňu začali zaujímať aj veľké automobilky – Standartplast spolupracuje s gigantmi typu Volkswagen, Ford a pod., ktorých montážne dielne sa nachádzajú aj na území Ruska a okolitých štátov. StP dlhodobo určuje smer vývoja odhlučňovacích materiálov, pričom väčšina ostatných výrobcov materiály tejto značky len kopíruje, aby stíhala držať krok s neohrozenou špičkou na trhu.

 

Prečo zvoliť odhlučnenie od 2din.sk

Odhlučňovaniu vozidiel sme sa začali naplno venovať v roku 2016. Odvtedy sme vďaka stovkám odhlučnených vozidiel získali dôležité skúsenosti, ktoré teraz dokážeme hravo pretaviť do kvalitnej práce a spokojnosti našich klientov. Okrem toho naša spoločnosť ako vôbec prvá v ČR prišla s inovatívnou metódou odhlučňovania, ktorá spočíva vo vrstvení rôznych materiálov. Tento postup sme predtým niekoľko mesiacov študovali. O naše know-how sa navyše nemáme problém podeliť s verejnosťou či domácimi majstrami, ktorí si odhlučnenie chcú urobiť sami vo svojej garáži. Z toho dôvodu sme spísali inštruktážne články a natočili videá s postupmi.

Najväčšiu revolúciu v našom kúte Európy sme však spôsobili tým, že sme po dlhom premýšľaní, programovaní a príprave ako prví v Európe spustili unikátny konfigurátor odhlučnenia s vizualizáciou jednotlivých častí auta, a to dokonca v 3D verzii. Zákazníci si tu môžu nakonfigurovať odhlučnenie podľa svojich potrieb, finančných možností a konštrukčných vlastností vozidla.

 

Prečo sa oplatí zvoliť odhlučnenie od 2din.sk

  • Používame materiály StP a CTK – najúčinnejšie a najspoľahlivejšie materiály na svete
  • Odhlučnili sme už stovky nových aj zánovných vozidiel
  • Naši technici používajú osvedčený postup vrstvenia materiálov pre maximálnu účinnosť
  • Montáže robíme v našej čistej a špičkovo vybavenej dielni
  • Montáž zabezpečujú štyria vyškolení technici s dlhoročnými skúsenosťami
  • Postup montáže pre našich zákazníkov fotíme, fotografie je možné na vyžiadanie zaslať
  • Drvivá väčšina montáží je hotová za jeden deň
  • Ponúkame možnosť zapožičania firemného náhradného vozidla Hyundai i30