Balíček odhlučnenia STANDARD

Náš balíček odhlučnenia STANDARD možno považovať za rozšírenú verziu balíčka Ekonom. Rovnako ako jeho lacnejší brat sa zameriava na odhlučnenie tých častí vozidla, cez ktoré do interiéru preniká najviac hluku. Aj tu teda môžete počítať s odhlučnením podlahy, kufra a piatych dverí, ale na rozdiel od balíčka Ekonom odhlučníme aj dvere. Tento krok nielenže výrazne znižuje mieru prieniku hluku zvonka, ale okrem toho vedie aj k výraznému zlepšeniu akustických vlastností reproduktorov. V rámci odhlučnenia sa už roky riadime jednoduchou filozofiou – nikde nepoužívame tenké odhlučňovacie materiály, čo často robia automobilky a iné firmy na trhu. Všetky naše balíčky zahŕňajú len špičkové materiály tej najvyššej kvality.

2din cz - FOTO BLOG (4)

Okrem ošetrenia tých častí vozidla, ktoré sú podľa našich vlastných skúseností a podľa názoru našich klientov najkritickejšie, sa zameriavame aj na dvere. Spolu s nadupaným zvukom reproduktorov budú dvere vo vašom aute pôsobiť pevnejšie, budete mať pocit, akoby ste zrazu šoférovali vozidlo o triedu vyššie. Celková hmotnosť materiálov použitých v rámci balíčka Standard predstavuje zhruba 59 až 69 kg. Časová náročnosť je vplyvom odhlučnenia dverí o niekoľko hodín vyššia ako pri balíčku Ekonom  celkovo cca 24 hodín, čo v praxi znamená jeden pracovný deň pre 3 technikov.

 

Odhlučnenie kapoty

Kapota motora je veľký prvok, ktorý pri chode agregátu výrazne rezonuje. Pri dieselových motoroch je situácie výrazne horšia než pri benzínových – kapota sa za jazdy rozrezonuje a začne vytvárať nežiaduci hluk, ktorý len zosilňuje hluk od motora ako takého. Automobilky dnes, bohužiaľ, šetria na všetkom, čom sa dá, a tieto „odtučňovacie kúry“ sa zvyčajne týkajú aj čelného skla, ktoré je v novších autách tenšie ako v tých starších. To znamená jediné – väčšiu priepustnosť hluku z motora, ktorý sa nachádza v prednej časti vozidla. Odhlučnenia kapoty vedie k stlmeniu hluku vychádzajúceho z motora smerom von, a tým aj k redukcii množstva hluku prenášaného cez čelné sklo.

kapota_gold_antivibracni

Odhlučnenie kapoty robíme pomocou nasledujúceho tlmiaceho materiálu:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm na maximálne zamedzenie rezonanciám kapoty, aplikuje sa na plech medzi výstuhu
  • 2. vrstva – termoakustický materiál StP Aeroflex Neoprene 10 s hrúbkou 10 mm na zachytenie akustického hluku od motora a udržiavanie teploty motorového priestoru za chladného počasia, aplikuje sa na originálny odhlučňovací kryt motora alebo na StP Black Gold
  • 3. vrstva – StP Heatshield (L alebo XL), voliteľné odhlučnenie pre náročných, univerzálny kryt, ktorý sa dáva na samotný motorový priestor

 

Odhlučnenie podlahy

Odhlučnenie podlahy dokáže zabrániť tomu najotravnejšiemu hluku, s ktorým sa vo vozidle môžeme stretnúť. Naši zákazníci z radov majiteľov vozidiel strednej triedy sa najviac sťažujú na hluk od kolies, ktorý pre nepríjemné vibrácie vytvára v interiéri často takmer až neznesiteľné podmienky, a to najmä pri jazdách na dlhé vzdialenosti.

podlaha_origo 

Pokiaľ však správne odhlučníme podlahu (podľa nášho postupu), stlmí sa hluk pri vyšších rýchlostiach a v mestskej premávke sa potlačia nepríjemné vibrácie. To všetko vďaka odhlučneniu a spevneniu veľkej plochy, ktorú tvorí namáhaná spodná časť vozidla. Auto bude po takomto zásahu oveľa pevnejšie a aj príjemnejšie na retardéroch, dlažobných kockách a pod.

podlaha_protihlukovy

Odhlučnenie podlahy robíme pomocou nasledujúceho tlmiaceho materiálu:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na dno podlahy a zadné podsedáky. Slúži na celkové spevnenie podlahy
  • 2. a 3. vrstva – protihlukový a akustický materiál CTK Multimat EVO s hrúbkou 7,5 mm, lepí sa priamo na odmastenú fóliu StP Black Gold. Skladá sa z dvoch vrstiev, pôsobí akusticky a protihlukovo

 

Odhlučnenie kufra

Odhlučnenie kufra je veľmi dôležitý zásah, ktorý vedie k potlačeniu hluku zo zadnej časti auta. Tento krok vedie k výraznému potlačeniu hluku najmä vo vozidlách kombi alebo hatchbackoch, zatiaľ čo v klasických sedanoch alebo liftbackoch je výsledný efekt menej výrazný. Odhlučnenie kufra sa robí v niekoľkých vrstvách a používa sa na to niekoľko druhov materiálu.

kufr_antivibracni

Hluk pochádzajúci z kufra vzniká v premávke – ide ako o aerodynamický hluk hlavne pri vyšších rýchlostiach, tak aj o hluk prichádzajúci od spodnej časti vozidla, teda od vozovky. Ďalšími pôvodcami hluku sú aj podbehy, ktoré sú najväčším kameňom úrazu hlavne pri vyšších rýchlostiach – pri rýchlej jazde preniká do interiéru viac hluku od kolies a šíri sa do prednej časti auta. Okrem odhlučnenia kritických častí izolujeme aj samotné plasty, a to špeciálnou páskou, aby sa za jazdy nevytvárali zbytočné rezonancie plastu o plech.

kufr_podbeh_akusticky2 

Odhlučnenie kufra robíme pomocou nasledujúceho tlmiaceho materiálu:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na dno kufra a zamedzuje vibráciám. Prípadne je možné použiť aj hrubší (ale drahší) materiál StP Bomb Aero
  • 2. a 3. vrstva – protihlukový a akustický materiál CTK Multimat EVO s hrúbkou 7,5 mm, lepí sa priamo na StP Black Gold. Skladá sa z dvoch vrstiev, pôsobí ako akusticky, tak protihlukovo. Aplikujeme na dno/spodnú časť kufra
  • 2. vrstva – akustický materiál StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm, lepí sa na podbehy ako druhá vrstva

 

Odhlučnenie piatych dverí

Pri odhlučnení piatych dverí vozidla zamedzujeme prieniku hluku vznikajúceho pre aerodynamiku v zadnej časti auta. Najvhodnejšie je teda v prípade vozidiel typu kombi, ktoré majú väčší odpor vzduchu ako napr. sedany. Aj z toho dôvodu je odhlučnenie piatych dverí efektívne hlavne pri vyšších rýchlostiach. Vďaka odhlučneniu veka kufra zamedzíme aj prípadným rezonanciám plastových častí, ktoré by mohli drnčať pri počúvaní hudby, obzvlášť pokiaľ je súčasťou výbavy vozidla subwoofer.

plast_pate_dvere_akustika

Odhlučnenie piatych dverí robíme pomocou nasledujúceho tlmiaceho materiálu:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, hrá tu rolu základného odhlučnenia, slúži na spevnenie plechu. Aplikujeme na plech piatych dverí
  • 2. vrstva – špeciálny akustický materiál StP Aeroflex Neoprene 10, slúži ako akustická bariéra na pohltenie vzniknutého hluku, lepí sa priamo na StP Black Gold
  • Akustická pena StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm – lepí sa na plastový kryt piatych dverí, pohlcuje akustický hluk prenikajúci zo zadnej časti auta, okraje plastového krytu piatych dverí ošetríme textilnou páskou proti vŕzganiu StP Madeline

 

Odhlučnenie dverí

Určite to poznáte – jazda rušnými mestskými ulicami môže byť vplyvom hluku ostatných automobilov, sirén a iných dopravných faktorov často až neznesiteľná. Hluk v interiéri je niekedy naozaj veľký a je namieste ho potlačiť – riešením je naša štvorvrstvová metóda, ktorá sa sústreďuje práve na tento typ hluku a okrem toho vedia aj k zlepšeniu akustického prejavu reproduktorovej zostavy vo vozidle. Dvere auta sa spevnia, basová zložka získa na hustote a v neposlednom rade sa zamedzí najčastejšiemu problému, a to rezonanciám dverí pri vyšších hlasitostiach počúvanej hudby.

dvere_vnitrni_antivibracni_a_akustika 

Odhlučnenie dverí robíme pomocou nasledujúceho tlmiaceho materiálu:

  • 1. vrstva – antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm, lepí sa na vonkajšie dvere tak, aby neprekrýval výstuhy
  • 2. vrstva – protihlukový materiál CTK Multimat PRO s hrúbkou 5,5 mm, lepí sa priamo na už nalepený StP Black Gold, ide o sendvičový materiál
  • 3. vrstva – antivibračný materiál StP Black Silver s hrúbkou 1,8 až 2,3 mm – lepí sa na vnútorný plech
  • 4. vrstva – akustická pena StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm – lepí sa na tapacírung, posledná fáza ochrany pred prienikom hluku

 

Cena balíčka odhlučnenia Standard

Ak budeme odhlučňovať štandardné vozidlo nižšej alebo strednej triedy, napr. Škodu Fabia III alebo VW Polo a podobne veľké autá, cena balíčka STANDARD začína na 1 490 EUR. Táto cena zahŕňa materiál, prácu technikov a, samozrejme, aj DPH. 

odhlucneni--standard1

Ak chcete zveriť odhlučnenie svojho vozidla do rúk skutočných profesionálov, radi sa vás ujmú technici v našej dielni v Prahe. Stačí napísať na info@2din.sk alebo zavolať na číslo +421 903 116 053.

 

Prečo práve značka StP (Standartplast)

Odhlučňovacie materiály značky Standartplast používame už dlhé roky a naši technici ručia za ich kvalitu. Napokon ide o najpopulárnejšieho výrobcu týchto materiálov na svete, čo nie je len tak. Vývojári z StP začali vyvíjať a vyrábať tlmiace materiály už na začiatku 90. rokov, a preto dnes už po takmer 30 rokoch veľmi dobe vedia, čo kvalitné a účinné odhlučnenie vozidla znamená. Rovnako tak sa povedomie o značke rýchle rozšírilo medzi tými, ktorí sa o tlmenie hluku hoci len okrajovo zaujímajú. Značka Standartplast vyniká tým, že má ako jediná na svete niekoľko závodov na výrobu rôznych materiálov, rovnako ako vlastné laboratóriá, v ktorých svoje materiály nielen vyvíja, ale aj dôkladne testuje. Samozrejmosťou je početná zbierka certifikácií týkajúcich sa kvality a splnenia najrôznejších európskych noriem, vďaka čomu môže StP vyvážať svoje špičkové materiály nielen do EÚ, ale aj do zvyšku sveta.

 

logo_standartplast_stp

Kvalita výrobkov a spokojnosť zákazníkov vedú k tomu, že značka StP zastáva na globálnom trhu takmer monopolné postavenie – vyrába nielen tlmiace materiály pre vozidlá, ale aj pre priemyselné stroje, lietadlá alebo na odhlučnenie bytov. Nielen z tohto dôvodu sa o ňu začali zaujímať aj veľké automobilky – Standartplast spolupracuje s gigantmi typu Volkswagen, Ford a pod., ktorých montážne dielne sa nachádzajú aj na území Ruska a okolitých štátov. StP dlhodobo určuje smer vývoja odhlučňovacích materiálov, pričom väčšina ostatných výrobcov materiály tejto značky len kopíruje, aby stíhali držať krok s neohrozenou špičkou na trhu.

 

Prečo zvoliť odhlučnenie od 2din.sk

Odhlučňovaniu vozidiel sme sa začali naplno venovať v roku 2016. Odvtedy sme vďaka stovkám ošetrených vozidiel nabrali bohaté skúsenosti, ktoré teraz dokážeme hravo pretaviť do kvalitnej práce a spokojnosti našich klientov. Okrem toho naša spoločnosť ako vôbec prvá v ČR prišla s inovatívnou metódou odhlučňovania, ktorá spočíva vo vrstvení rôznych materiálov. Tento postup sme predtým niekoľko mesiacov študovali. O naše know-how sa navyše nemáme problém podeliť s verejnosťou a domácimi majstrami, ktorí si odhlučnenie chcú urobiť sami vo svojej garáži. Z toho dôvodu sme spísali inštruktážne články a natočili videá s postupmi.

Najväčšiu revolúciu v našom kúte Európy sme však spôsobili tým, že sme po dlhom rozmýšľaní, programovaní a príprave ako prví v Európe spustili unikátny konfigurátor odhlučnenia s vizualizáciou jednotlivých častí auta, a to dokonca v 3D verzii. Zákazníci si teda môžu nakonfigurovať odhlučnenie podľa svojich potrieb, finančných možností a konštrukčných vlastností vozidla.

 

Prečo sa oplatí zvoliť odhlučnenie od 2din.sk

  • Používame materiály StP a CTK – najúčinnejšie a najspoľahlivejšie materiály na svete
  • Odhlučnili sme už stovky nových aj zánovných vozidiel
  • Naši technici používajú osvedčený postup vrstvenia materiálov pre maximálnu účinnosť
  • Montáže robíme v našej čistej a špičkovo vybavenej dielni
  • Montáž robia štyria vyškolení technici s dlhoročnými skúsenosťami
  • Postup montáže pre našich zákazníkov fotíme, fotografie možno na vyžiadanie zaslať
  • Prevažná väčšina montáží je hotová za jeden deň
  • Ponúkame možnosť zapožičania firemného náhradného vozidla Hyundai i30

FAQ - 12 najčastejších otázok o odhlučnení