Odhlučnenie vozidla
Vadí vám v aute nadmerný hluk? Chcete sa za jazdy cítiť pohodlnejšie a bez problémov konverzovať s ostatnými pasažiermi? V tom prípade investujte do kvalitného odhlučnenia, v rámci ktorého sa naši technici zamerajú na kritické miesta vášho auta, hlavne dvere, podlahu, podbehy a motorový priestor. Tie odizolujú niekoľkými vrstvami špeciálnych odhlučňovacích materiálov, čo povedie k výraznému zníženiu hluku v aute a zvýšeniu jazdného komfortu, hlavne počas dlhých ciest. Máte záujem? Ozvite sa nám!
Naše montáže
Technici u nás v dielni majú s odhlučnením áut veľmi bohaté skúsenosti, vďaka čomu bez problémov odhlučnia aj vaše auto k vašej maximálnej spokojnosti. Tu je niekoľko príkladov našej práce.
BALÍČKY ODHLUČNENIA
STANDARD
PREMIUM
ODHLUČNENIE NA MIERU? ŽIADNY PROBLÉM!
3D KONFIGURÁTOR
Využite náš online 3D konfigurátor a do 1 minúty si spočítajte cenu odhlučnenia vozidla podľa svojich požiadaviek
Prečo si vybrať 2din.sk
Najčastejšie otázky
Ak ste sa s odhlučnením stretli len nedávno a máte veľa otázok, nezúfajte. Pripravili sme pre vás zoznam najčastejších otázok našich klientov.
Dôvodov je hneď niekoľko. Jedným z hlavných je ekológia, kde EÚ dosť tlačí na automobilky, aby neustále znižovali hmotnosť vyrábaných vozidiel. To totiž vedie k znižovaniu emisií CO2, avšak za cenu určitých nevýhod pri prevádzke automobilu – nižšia hmotnosť spôsobuje väčší hluk vo vozidle.
Druhý dôvod je čisto ekonomický. Prvok odhlučnenia je pri mnohých automobilkách (vrátane Škody alebo VW) vo všeobecnosti prehliadaný, a to z dôvodu pomerne vysokej nákladnosti. Otázka odhlučnenia je preto vnímaná až ako druhotná.
Tretí dôvod možno ľahko opísať opäť prostredníctvom nám tak blízkeho koncernu VW. Škoda totiž nemôže byť tichšia ako Volkswagen, zatiaľ čo VW nemôže byť tichší ako prémiové Audi. Je tu teda akási postupnosť značiek, keď sa status značky odráža aj na kvalite odhlučnenia.
Na hluk v aute má vplyv množstvo faktorov. Spomenieme napr. hrúbku kovových častí auta, množstvo a kvalitu akustických alebo antivibračných materiálov, aerodynamiku – konštrukciu karosérie modelu, podvozok, uloženie kolies, gúm a iné.
Keď vezmeme do úvahy napr. spomínané obutie, platí pravidlo, že čím väčšie kolesá, čím nižší profil gumy a čím väčšia jej šírka, tým je vozidlo, samozrejme, hlučnejšie. Ak porovnáme sedany napr. s kombíkmi, vozidlá kombi sú hlučnejšie, pretože hluk z kufra má voľnú cestu do kabíny vodiča.
Ako sme už spomínali vyššie, hluk v aute je ovplyvňovaný množstvom faktorov a situácia je pri každom vozidle individuálna. V reči čísel však môžeme pri kompletnom odhlučnení hovoriť o znížení v rozpätí 2,5 až 4 decibely, keď 1 dB môžeme prirovnať k 10 %. V horšom prípade sa teda celkový hluk zníži o 20 až 25 %, zatiaľ čo v tých lepších o 30 až 40 %.
V prípade kompletného odhlučnenia vozidla, teda strechy, podlahy, kufra a všetkých ostatných častí, sa hmotnosť vozidla zvýši zhruba o 50 až 80 kg (podľa typu auta). Ak vezmeme do úvahy skutočnosť, že priemerná hmotnosť automobilu je 1 300 kg, nejde o nijako závratné číslo. Možno vám teraz napadlo, že zvýšenie hmotnosti auta musí nevyhnutne viesť k zvýšeniu spotreby. Nie je to tak. Dodatočných 60 kg spotrebu väčšinou vôbec neovplyvní, a ak áno, tak len minimálne.
Pokiaľ na vozidle pracujú 3-4 technici, obvykle to zvládnu v priebehu dvoch dní. Auto pritom rozoberú skoro na atómy a potom zase zložia dokopy. Ak sa počas tohto času bez svojho miláčika proste nezaobídete, ponúkame vám možnosť zapožičania nášho firemného vozidla zadarmo.
Kompletné odhlučnenie automobilu vedie k výraznému zvýšeniu jazdného komfortu, a to spravidla o celú jednu triedu. Ďalej sa zlepšia akustické vlastnosti interiéru a spolu s tým aj kvalita počúvanej hudby, nemožno zabúdať ani na zlepšenie konverzácie s ostatnými pasažiermi vo vozidle. Na železničných priecestiach alebo nerovnostiach bude auto lepšie držať pokope, a teda bude oveľa stabilnejšie.
Áno, na naše odhlučňovacie práce dávame záruku. Pokiaľ by sa niečo stalo po uplynutí záručnej doby, určite sa u nás zastavte. Radi s vami preberieme všetky možnosti.
Vzhľadom na to, že sme v našej dielni mali obrovské množstvo úplne nových alebo zánovných vozidiel, ktorých majitelia sa na záruku pýtali priamo u oficiálnych dílerov, máme odpoveď priamo od zdroja. Ak sa v rámci odhlučnenia nezasahuje do elektroinštalácie a lepia sa len akustické a antivibračné materiály, nemá to na záruku vplyv. Tá naďalej funguje štandardne.
Na túto otázku existuje veľmi jednoduchá odpoveď: Nie. Vŕzganie plastov je jedným z hlavných dôvodov, prečo k nám zákazníci prichádzajú. Tým hlavným je, samozrejme, zníženie hluku v aute, ale v mnohých vozidlách vydávajú plastové časti najrôznejšie pazvuky a klienti nás prosia o ich odstránenie. Preto sa v rámci odhlučnenia auta zameriavame aj na tieto časti.
Veľa ľudí si myslí, že na zníženie hluku od motora stačí odhlučniť kapotu. To je však to najmenej, čo sa v tomto smere dá urobiť. Okrem kapoty totiž odhlučňujeme aj medzimotorový priestor, ale hlavne celú prednú časť vozidla.
Aj tu je odpoveď pomerne jednoduchá – musíme odhlučniť dvere. V rámci ich odhlučňovania používame metódu troch vrstiev. Prvou vrstvou je vrstva antivibračného materiálu, ktorú používame na vonkajšiu časť plechu. Rovnakú vrstvu lepíme aj na vnútornú časť plechu, zatiaľ čo na tapacírung používame akustickú penu. Len tento postup vedie k dosiahnutiu maximálneho efektu.
Možno vám napadlo, že na zníženie hluku od vozovky postačí odhlučniť podbehy. Bohužiaľ to nie je pravda. Odhlučnenie podbehov je len bonusom k odhlučneniu kompletne celej podlahy a kufra, čo je v tejto situácii najefektívnejšie riešenie. Aj pri podlahe v drvivej väčšine prípadov používame v rámci odhlučnenia metódu troch vrstiev materiálu – antivibračnú, akustickú a protihlukovú. To isté platí aj pri kufri, hoci sa tu bude postup miestami trochu líšiť.
NEZÁVÄZNÝ DOPYT
Odoslaním súhlasíte sa zásadami spracovania osobných údajov.